Khamis, 2 Jun 2011

Saya tidak tarik diri kata Nasharudin



SHAH ALAM, 2 Jun — Nasharudin Mat Isa menegaskan beliau tetap akan mempertahankan kerusi timbalan presiden pada pemilihan sempena muktamar PAS pusat yang bermula esok meskipun ada khabar angin kononnya beliau telah pun memutuskan untuk menarik diri.

“Saya tetap bertanding. Khabar angin kata saya tarik diri, tidak benar. Apa-apa keputusan terserah kepada perwakilan,” kata timbalan presiden itu pada sidang media selepas merasmikan Muktamar Dewan Pemuda PAS pusat di sini malam tadi.



Khabar angin bertiup kencang sejak awal minggu ini mengatakan kononnya beliau sudah pun mengambil pendirian mahu menarik diri daripada persaingan dan ia akan diumumkan esok secara rasmi.

Lebih 1,000 perwakilan menghadiri muktamar kali ini.

Ketika dihubungi The Malaysian Insider kelmarin, desas-desus itu juga dinafikan oleh Ketua Dewan Ulama PAS Datuk Harun Taib sambil menyifatkan apa yang berlaku sekarang hanya sebahagian daripada kempen pemilihan.

Pada pemilihan kali ini selain Nasharudin, jawatan nombor dua parti Islam itu turut ditandingi oleh ahli jawatankuasa kerja PAS pusat Mohamad Sabu dan Naib Presiden Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man.

Nasharudin yang memegang jawatan itu sejak 2005 juga enggan mengulas lanjut mengenai isu pemilihan kali ini.

Ahli Parlimen Bachok ini berkata, beliau menyerahkan kepada perwakilan untuk membuat keputusan.

“Pemilihan akan berlaku (diadakan) pada hari Jumaat, jadi kita tunggu perwakilan membuat keputusan,” katanya.

Difahamkan ada usaha bagi memujuk beliau berkompromi bagi mengelakkan undi berpecah antara calon kumpulan agama dan profesional.

Pada pemilihan kali ini, Datuk Seri Abdul Hadi Awang mengekalkan jawatan presiden yang disandang sejak 2002 tanpa saingan.-The Malaysian Insider

Related Posts

Saya tidak tarik diri kata Nasharudin
4/ 5
Oleh