Jumaat, 25 Mac 2011

Bekas Polis Dedahkan Eskay pembohong Besar


Kuang, March 25 - Seorang polis bersara mengatakan hari ini bahawa Datuk Shazryl Eskay Abdullah telah memberitahu kepadanya bahawa ia akan menjatuhkan Datuk Seri Anwar Ibrahim sebelum video yang dipercayai menunjukkan pemimpin pembangkang berkaitan seks dengan pelacur China muncul pada hari Isnin.



Mohamad Mahti Abdul Rahim, yang merupakan pengawal Allahyarham Tan Sri Megat Junid Megat Ayub, mendakwa bahawa Shazryl terlalu marah dengan MP Permatang Pauh kerana tidak mahu menjadi saksi dalam tuntutan sivil yang telah dijalankan..

"Setelah itu ia mulai bercerita dengan marah tentang Anwar. Dia mulai bicara tentang keburukan Anwar sambil mengatakan "Aku akan membawa turun Datuk Seri Anwar, dengan apa cara sekalipun," katanya.

Mohamad Mahti sendiri telah bersetuju untuk menjadi saksi dalam tuntutan saman RM20 juta berkaitan pemerolehan projek "jambatan bengkok" antara Singapura dan Johor.

Dia mengatakan bahawa ketika dia menjadi saksi dalam kes tersebut pada tarikh 8 Mac Shazryl sudah mulai menyerang Anwar ketika mahkamah sedang berehat dan terus melakukannya selepas hari itu.

"Adakah rakaman ini yang dikatakanya atau tidak saya tidak tahu, tapi dia ingin menjatuhkan Anwar Ibrahim. Beliau berkata Anwar mencuri wang dari dia, "katanya.

Bekas Ketua Menteri Melaka Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik Shazryl, Shuib Lazim mendedahkan misteri "Datuk T" dan siapa di belakang video sex 21-minit yang ditayangkan pada hari Isnin lalu.

Mohamad Mahti ada mengatakan bahawa Shazryl juga bertemu dia sebelum akhir bulan lalu untuk meminta bantuan untuk mendapatkan beberapa bekas anggota unit tindakan khas (UTK) khusus untuk sesi tayangan rakaman video seks Isnin lalu.

"Dia meminta saya untuk membantu mendapatkan empat bekas pegawai UTK. Ketika ia mengatakan hal itu untuk menyerang Datuk Seri Anwar, aku mengatakan padanya aku tidak mahu tahu apa-apa, "katanya.

Mohamad Mahti, yang telah bekerja untuk Allahyarham Tan Sri Megat Junid Megat Ayub selama 18 tahun, mengatakan bahawa dia tidak mahu terlibat walaupun mengenali Shazryl sejak tahun 1996.

" Eskay ada memberitahu dia melakukan ini untuk No 1," katanya, sambil menambah bahawa Shuib tidak ragu-ragu untuk membantu Shazryl.

"Saya tidak tahu siapa dia dan aku tidak bertanya orang yang dia maksud," kata Mohamad Mahti ketika ditanya apakah Shazryl merujuk pada PerdanaMenteri Datuk Seri Najib Razak yang Anwar telah dituduh terlibat di dalam video itu.

"Tetapi sekarang dengan semua tuduhan ini , saya merasa saya perlu untuk mendedahkan kebenaran. Datuk "SK" adalah untuk Si Kitol, "katanya, merujuk pada watak dalam sejarah Melayu yang mengkhianati Sultan Melaka kepada Portugis untuk kepentingannya sendiri.

Mohamad Mahti, 53, mengatakan bahawa ia pertama kali bertemu Shazryl ketika menjadi fisioterapis untuk Persatuan Badminton Malaysia (BAM) pada 1990-an.

"Datuk Megat mempunyai masaalah otot dan Shazryl disyorkan kepada saya, jadi saya memperkenalkannya kepada Datuk Megat," jelasnya."Tapi ketika Datuk Megat menderita penyakit kanser dan ketika dia meninggal dunia, Eskay tidak pernah sekalipun mengunjunginya," katanya.

Dia mengatakan bahawa ini juga cara Shazryl diperkenalkan dengan perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad dan Anwar, .
Mohamed Mahti juga ada bertemu Shazryl pada 17january dan mengatakan bahawa dia sekarang ada lima kilang baja yang beroperasi di Thailand.

Dia mengatakan bahawa Shazryl amat rapat dengan Abdul Rahimsebab beliau merupakan Pengerusi RISDA manakala Shuib pula bapa mertua Menteri Luar Bandar dan Pembangunan Wilayah Datuk Seri Shafie Apdal.

“Dia juga cuba rapat dengan Pengerusi Felcra Datuk Tajuddin Rahman agar dapat kontrak jual baja,” katanya lagi.Beliau berkata ia diberi RM5, 000 sebagai " wang saku" untuk menetapkan pertemuan dengan MP Pasir Salak .

Mohamad Mahti mengatakan bahawa sebulan kemudian, Shazryl memberinya nota tulisan tangan yang dipercayai ditulis oleh Shazryl,menjanjikan pelbagai tawaran untuk Tajuddin dari setiap tan baja yang dijual melalui melalui RISDA"Saya merasa bahawa ini adalah rasuah jadi saya abaikan semua mesej untuk Tajuddin,"

Salah seorang pengawal Anwar, bernama Mokhtar, telah memanggilnya untuk bertanya mengapa Shazryl melakukan ini kerana ia baru saja membawa melawat PKR beberapa minggu yang lalu.
"Saya katakan padanya aku tahu apa-apa tentang video itu sehinggalah dikeluarkan minggu ini.

“Eskay adalah pembohong. Apa saja dia kata adalah pembohongan,” kata beliau kepada pemberita di ladang kambingnya di Kuang dekat sini hari ini.

“Saya akan membantu jika polis atau Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia mahu menyoal siasat. Jika Eskay mahu menyaman saya, silakan. Saya tidak bimbang,” katanya lagi.

Mohamad Mahti menambah bahawa Shazryl mengatakan dia telah banyak membantu Anwar dan membawa bekas timbalan perdana menteri ke Singapura untuk melakukan ujian DNA untuk menyanggah tuduhan di akhir 1990-an.

Shazryl juga telah mengaku ada membantu Anwar menghantar blogger Raja Petra Kamaruddin ke UK dibawah pertuduhan penghasutan.

Dia menambah bahawa dia tidak diminta oleh siapapun untuk membuat pendedahan ini, "jika aku dibayar, aku akan mengadakan sidang akhbar di sebuah hotel berhawa dingin."
Shazryl dan Abdul Rahim telah ditahan oleh polis tadi pagi berhubung dengan video seks.

Anwar telah membantah bahawa ia adalah orang dalam video tersebut dan mendakwa ini adalah serangan politik oleh Barisan Nasional.

Video hitam-putih itu dipercayai diambil pada tarikh 21 Februari di sebuah bilik hotel di Kuala Lumpur.

Video itu merakamkan dari empat sudut yang berbeza, menunjukkan seorang perempuan sedang melakukan seks oral dan kemudian melakukan hubungan seksual dengannya di beberapa posisi.

Sumber themalaysianinsider

Related Posts

Bekas Polis Dedahkan Eskay pembohong Besar
4/ 5
Oleh