Jumaat, 24 September 2010

Syarikat Bekalan Air Selangor meminta pampasan rm308 juta

Negara kita telah di kurniakan dengan air yang banyak,kenapa pihak syarikat bekalan air selangor hendak menaikan lagi tarif air




SHAH ALAM 24 Sept. - Kerajaan Selangor tidak akan melayan tuntutan Syarikat Bekalan Air Selangor (Syabas) yang mahu kerajaan negeri itu membayar pampasan RM308 ju ta kerana enggan menaikkan tarif air.

Setiausaha Politik kepada Menteri Besar Selangor, Faekah Husin berkata, kerajaan negeri berpendapat Syabas tidak layak menaikkan tarif kerana rakyat Selangor masih berdepan dengan pelbagai masalah air.

"Antara masalah itu termasuklah bekalan air yang teruk, bekalan air yang tidak berkualiti dan peratusan air tidak berhasil yang tinggi disebabkan penyelenggaraan paip yang buruk dan telah mengakibatkan kerajaan negeri kerugian berjuta ringgit,” katanya dalam satu kenyataan, di sini hari ini.

Berasaskan itu juga katanya, kerajaan negeri yakin mempunyai hak dan alasan kukuh untuk mengheret Syabas ke mahkamah kerana kegagalan mematuhi beberapa asas penting dalam perjanjian konsesi air yang ditandatangani

Related Posts

Syarikat Bekalan Air Selangor meminta pampasan rm308 juta
4/ 5
Oleh