:
Home » » [Update] Bersih 3.0:Apa sudah jadi (Terbalikan kereta nak selamatkan orang)

[Update] Bersih 3.0:Apa sudah jadi (Terbalikan kereta nak selamatkan orang)

Sabtu, 28 April 2012 | 0 comments

Ambe petang jadi saksi kejadian polis rempuh pendemo.
YA! Memang ade provokasi tapi setelah check-check, rupanya yang start lempar botol air mineral kat kereta polis tu adalah Sahabat Bodoh (SB)...!

Maner tak mengamuk polis tu sampaikan sanggup rempuh dengan laju orang awam di hadapan SOGO. Berita yang menyatakan ada meninggal tidak benar sama sekali, tiga yang dilanggar parah, seorang wanita cina terperosok bawah kereta polis, sebab tu orang ramai terbalikkan kereta polis, sebab nak selamatkan wanita tu. Polis pun tak dak yang meninggal, walaupun dibelasah dengan agak teruk orang ramai yang tidak puas hati mereka langgar pendemo.

Persoalannya sekarang kenapa polis tu sanggup rempuh orang ramai dengan laju, sampai retak dinding tangga SOGO tu. Suasana pilu, tangisan kedengaran melihat insiden itu. Ya, memang ada yang mulakan provokasi, dah kejar orang tu tapi tak sempat sebab dia naik motor lari.

Ambe sempat tengok 10 anggota polis tangkap seorang pendemo dan belasah dia kat tepi SOGO tak lama selepas rempuhan kereta tu. Allah... Malaysiaku....... Ya Rahman ya Rahim, dengarlah rintihan hamba-hambaMU ini.-sumber


Polis mengunakan meriam air,apabila ada org.ramai cuba memasuki dataran.

Siapa mereka ini yg cuba membuat kecoh,sedang kan sebelum ini kita dengan aman berhimpun.

Memang mangkul betul mamat yg buat kecoh tu,atau polis sendiri yg merempuh sekadar mencari alasan.

Ada juga yg megatakan Senjata pistol anggota polis telah dirampas oleh peserta perhimpunan di hadapan SOGO.

Walau bagaimana pun kita telah berjaya

Image from iPhone!


Polis langgar 4 org peserta BERSIH. 2 parah dikepala,
2 org cedera patah tangan dan luka dikepala.



Kongsikan :

0 comments:

Catat Ulasan

Sila berkongsi maklum balas anda dalam ruang perbincangan atau FB dan memfailkan apa-apa fakta yang anda dapati melalui pengalaman dan pengetahuan anda.

Ulasan isu hendaklah dengan fikiran terbuka, supaya setiap ulasan akan memberi manfaat kepada semua.

Berbahas atau bertukar-tukar pendapat,agar yang kurang kita tambahkan,yang lebih kita berikan.

 
Copyright © 2011. Politik kedai kopi - All Rights Reserved
Template Modify by Politik Kedai Kopi
Proudly powered by Blogger