Jumaat, 1 Julai 2011

Zahid Hamidi cakap tak serupa bikin

KUALA TERENGGANU, 1 Julai – Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi menggesa badan bukan kerajaan (NGO) berperanan sebagai pengkritik yang membina, sama ada terhadap kerajaan mahupun pembangkang.

Beliau yang juga Menteri Pertahanan berkata jika kerajaan atau pembangkang melakukan kesalahan, NGO perlu menegur sebagai pertubuhan yang memberi kritikan bagi memperkasakan, dan bukan merosakkan.

“NGO perlu memainkan peranan bersesuaian dengan keadaan, kita bukan merdeka dengan buluh runcing atau pemberontakan atau demokrasi jalanan, seperti yang kita tahu berlaku di negara jiran.

“Kalau niat nak ubah kerajaan, kena melalui peti undi dan parti politik,” katanya selepas merasmikan Forum Peranan NGO Dalam Menghadapi Isu-Isu Semasa dan Membentuk Masa Depan Negara di sini hari ini.

Anggota Parlimen Kulim-Bandar Baharu, Datuk Zulkifli Noordin dan Anggota Parlimen Padang Serai, N.Gobalakrishnan bertindak sebagai ahli panel forum itu.

ulasan.
Apabila berbagai NGO mengkritik kerajaan supaya berlaku adil terhadap pilihanraya mereka diangap pembangkang,jadi dimana kebenaran cakap-cakap menteri-menteri umno ini.

Bersih dilanjarkan apabila kerajaan tidak lagi mengendahkan suara rakyat.

Related Posts

Zahid Hamidi cakap tak serupa bikin
4/ 5
Oleh