Ahad, 5 Disember 2010

Terkini:Bantahan Kenaikan Air


Berikut adalah laporan terkini sekitar suasana dan keadaan di beberapa kawasan di Masjid Negara, Masjid Jamek dan Istana Negara bagi program perhimpunan aman "Kembalikan Hak Air Kepada Rakyat".

11.15am - Polis kini mengadakan sekatan jalan raya di susur keluar Sungai Besi menuju ke Istana Negara.

11:10am - Di Dataran Kemerdekaan Shah Alam, suasana masih lengang. Difahamkan beberapa sekatan jalan raya dilakukan oleh pihak polis bertujuan menghalang orang ramai dari berkumpul. Antaranya di Sungai Buloh, Ijok dan Batu 3. Turut difahamkan operasi komuter di stesyen Batu 3 Shah Alam juga turut terjejas.

10.50am - Polis telah menutup Jalan Kinabalu. Kira-kira tujuh trak FRU dan sebuah trak meriam air ditempatkan di depan Istana Negara. Sekumpulan 20 anggota polis biasa turut mengawal di sekitar kawasan berkenaan. Sementara jurukamera TVS, Mohd Hanafi yang membuat lliputan di kawasan berkenaan telah ditahan dan disoalsiasat oleh sekumpulan anggotan polis sebelum dibebaskan beberapa minit kemudian.

10.30am - Kira-kira 100 anggota Unit Pasukan Simpanan Persekutuan (FRU) polis berada di sekitar Jalan Travers

10.00am - Seawal jam 8.30 pagi pasukan polis menggerakkan anggotanya mengawal setiap pintu masuk Masjid Negara. TVSelangor dimaklumkan, semua pintu masuk ke perkarangan masjid berkenaan ditutup dan dikawal ketat yang dirancang Kerajaan Selangor tvs

Related Posts

Terkini:Bantahan Kenaikan Air
4/ 5
Oleh