Sabtu, 16 Oktober 2010

Ketakutan Umno-Bn untuk bersikap telus dengan rakyat

                                                         
Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad menyifatkan isu Pelaburan Langsung Asing (FDI) yang tidak sekalipun disentuh di dalam Belanjawan 2011 membuktikan ketakutan Umno-Barisan nasional untuk bersikap telus dengan rakyat berhubung kedudukan sebenar ekonomi negara.

"Umno-BN dibelenggu ketakutan jika mereka cuba membuat unjuran mengenai kemasukan FDI kerana rakyat tahu laporan antarabangsa menunjukkan betapa Malaysia sudah hilang daya saing dan mendapat FDI paling corot di kalangan negara rantau Asia.

"Perdana Menteri tidak menyentuh langsung mengenai aspek-aspek bukan ekonomi seperti ketelusan, usaha melawan rasuah, kehakiman bebas dan sebagainya yang memberi kesan kepada ekonomi serta menjadi pertimbangan penting kepada pelabur asing," komen Khalid kepada Suara Keadilan di lobi Parlimen.

Tambah beliau belanjawan yang dibentangkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak hanya menonjolkan imej berbelanja tanpa memberitahu rakyat bagaimana kerajaan akan memperolehi atau meningkatkan pendapatan.

Related Posts

Ketakutan Umno-Bn untuk bersikap telus dengan rakyat
4/ 5
Oleh