Selasa, 12 Oktober 2010

Kenyataan yang mengelirukan dari seorang menteri

Kenyataan yang mengelirukan dari seorang menteri.
Memangla repot yang di buat orang hilang,bukan kes pembunuhan.
Kalau kes bunuh,kita jumpa mayat kena bunuh barula repot tu kes bunuh.
Ini orang hilang kenala siasat hilang kemana,bagai mana di hilang,sebab apa di hilang.
Macam ada kroni juga kes ini...pening..pening...berbelit-belit.


KUALA LUMPUR: Kesemua enam laporan polis terhadap peguam dan adiknya yang disyaki suspek utama kes pembunuhan jutawan kosmetik, Datuk Sosilawati Lawiya adalah berkaitan kes penipuan dan bukannya pembunuhan.

Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata, laporan polis yang dibuat antara 19 Ogos 2005 dan 14 September tahun ini merupakan kes jual beli tanah dan penipuan.

"Bolehkah anda bayangkan berapa banyak kes penipuan dilaporkan setiap hari, untuk kaitkan semua kes-kes berkenaan dengan kes pembunuhan adalah tidak munasabah," katanya dalam sidang media di lobi Parlimen di sini, Isnin.

Terdahulu pada sesi soal jawab persidangan Dewan Rakyat, Hishammuddin memberitahu bahawa kesemua laporan berkenaan dibuat di Balai Polis Banting, masing-masing bertarikh 19 Ogos 2005, 20 Oktober 2005, 20 Februari 2009, 18 Mac 2010, 13 dan 14 September 2010.

Beliau berkata, daripada enam laporan membabitkan peguam terbabit serta adiknya, dua kes telah selesai disiasat dengan satu daripadanya, kertas siasatan telah dikemukakan kepada Timbalan Pendakwa Raya dan satu lagi dalam perbicaraan di mahkamah.

Selain itu Hishammuddin turut menafikan dakwaan sesetengah pihak bahawa polis tidak menyiasat laporan yang dibuat terhadap suspek kes Solilawati berkenaan.

"Tak ada laporan berkenaan orang hilang dikaitkan dengan suspek sebelum ini. Hanya satu laporan dibuat oleh abang seorang ahli perniagaan India, A. Muthuraja pada 29 Mac.

"Ia berkaitan surat berkaitan kehilangan, namun kes ini lebih terarah kepada kes kesalahan penipuan," katanya.

Tambah Hishammuddin, suspek berkaitan kes Muthuraja tiada kaitan dengan suspek utama kes pembunuhan Sosilawati.

Sosilawati, 47, bersama pemandu peribadinya, Kamaruddin Shansuddin, 44, pegawai bank CIMB cawangan Kampung Baru, Kuala Lumpur, Noorhisham Mohammad, 38, dan peguam peribadi, Ahmad Kamil Abd Karim, 32, dilapor hilang sejak 30 Ogos lalu selepas dikatakan ke Banting untuk urusan pembelian tanah sebelum keempat-empat mangsa disahkan dipukul sampai mati sebelum dibakar dan abu dibuang ke dalam sungai berdekatan Ladang Gadong, Banting.

Related Posts

Kenyataan yang mengelirukan dari seorang menteri
4/ 5
Oleh