Jumaat, 22 Oktober 2010

Demontrasi penganjuran Festival Busana Muslim

Sekurang-kurangnya empat perhimpunan aman anjuran Dewan Pemuda PAS di adakan di tiga negeri sebagai membantah tindakan isteri perdana menteri, Datin Seri Rosmah Mansor yang didakwa menghina syariat Islam dan Rasulullah SAW dalam penganjuran Festival Busana Muslim di Monte Carlo 9 Ogos lalu.

Demontrasi itu berlangsung Masjid Sultan Ahmad Shah, Kuantan di Pahang dan Masjid Pengadang Baru di Kuala Terangganu. Manakala dua lagi bantahan berlangsung di Pulau Pinang iaitu di Masjid Permatang Janggus, Permatang Pauh dan Masjid Hashim Yahya.

Semua bantahan itu diadakan selepas solat Jumaat yang disertai oleh ahli jamaah yang selesai menunaikan solat berkenaan.

Umumnya, ucapan yang disampaikan oleh pemimpin Pemuda PAS menegaskan tindakan penganjuran festival yang memaparkan model yang memperagakan pakaian dengan tulisan "Muhammad" secara terbalik dalam tulisan Arab adalah satu penghinaan kepada Islam.-mk
                                                       
                                                      
Sebenarnya kita tidak memerlukan DAP atau orang kafir lain untuk menghina Islam. Islam telahpun terhina dengan sendirinya oleh orang-orang UMNO yang mengaku dirinya Islam yang memperjuang menegakkan bangsa dan agama.Di PWTC skg. mereka terjerit-jerit melaungkan bahawa PAS menghina islam kerana berkawan dengan DAP tapi sebaliknya..........ah,,fikirlah..

NI kena tanya ulama umno Dato Harussani  dengan ulama muda taknak keluarkan Fatwa ke?
Inilah perjuangan yang dilakukan PM 1Malaysia dalam memartabatkan Islam dinegara ini dan juga di mata dunia.

Related Posts

Demontrasi penganjuran Festival Busana Muslim
4/ 5
Oleh